سرلشگر هوشیار به روایت یک مستند/ «آنها ۸ نفر بودند» آماده پخش شد

امیربهرام هوشیار


تولید مستند دو قسمتی «آنها ۸ نفر بودند» ساخته پویان افشین نژاد به مراحل پایانی رسید و این اثر به زودی برای پخش تلویزیونی آماده می شود.

پویان افشین نژاد کارگردان که مدتی است تولید مستند دو قسمتی «آنها ۸ نفر بودند» را درباره خدمات و فعالیت های امیر بهرام هوشیار یکی از فرماندهان و طراحان برجسته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در دست دارد به خبرنگار مهر گفت: این اثر تقریبا به فینال رسیده و تا آخر اسفند تدوین به پایان خواهد رسید.



وی درباره زمان پخش این مستند عنوان کرد: تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا مستند دو قسمتی «آنها ۸ نفر بودند» ۲۹ فروردین مصادف با روز ارتش و روز بعد آن از یکی از شبکه های سراسری روی آنتن برود.


این کارگردان که از روزهای ابتدایی پاییز درگیر تولید این اثر بوده درباره طولانی شدن زمان تولید پروژه توضیح داد: افرادی که حضورشان نقش بسیار مهمی در شکل گیری این مستند دارد در سنین بالا هستند و ما نیاز به زمان داشتیم تا در صورت مساعد بودن حالشان بتوانیم از صحبت هایشان بهره ببریم. از طرفی یکی از اصلی ترین نفرات در خارج از کشور زندگی می کند و ما صبر کردیم تا ایشان به ایران بیاید و بتوانیم محتوای جامع تری را برای مخاطبان به نمایش بگذاریم.


وی اضافه کرد: علی رغم اینکه یاران امیر بهرام هوشیار در سنین بالایی هستند اما خوشبختانه از نظر هوش و حافظه وضعیت خیلی خوبی داشتند و اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار ما قرار دادند و از این بابت مشکلی نداشتیم اما اصولا دوستان ارتشی به واسطه نوع آموزش ها و ترتیبت حرفه ای به قدری در بیان محافظه کار هستند که اگرچه سال ها از سوژه اصلی ما می گذرد و امروز زمان زیادی از آن تاریخ گذشته ولی با حفظ مراعات نظامی گری مصاحبه می کردند و این اگرچه کار ما را برای راضی کردنشان سخت می کرد اما نکته بسیار جالب توجهی بود.




افشین نژاد درباره دیگر مراحل پس از تولید گفت: موزیک متن کار از ساخته های ماندگار شهرداد روحانی است که البته مجددا بازنویسی و ضبط شده است. تقریبا تمامی مراحل کار به پایان رسیده و در حال حاضر فقط تدوین مانده است. ضمن اینکه بد نیست اشاره کنم در بخش هایی از این مستند برای ارتقای کیفیت و امروزی بودن حال و هوای روایت از افترافکت و موشن گرافیک نیز استفاده کردیم.


علاوه بر آن توانستیم یک فیلم قدیمی خانوادگی از امیر هوشیار پیدا کنیم که بخشی از زمان هم صرف تبدیل از فرمت وی اچ اس با افت کیفیت به یک نسخه خوب شدوی اضافه کرد: در تحقیقاتمان به عکس های قدیمی دسترسی پیدا کردیم که در شرایط خوبی نبود ولی نشان دادنشان برایمان اهمیت داشت به همین خاطر بخشی از کار صرف بازپروری این تصاویر شد و علاوه بر آن توانستیم یک فیلم قدیمی خانوادگی از امیر هوشیار پیدا کنیم که بخشی از زمان هم صرف تبدیل از فرمت وی اچ اس با افت کیفیت به یک نسخه خوب شد.


این کارگردان اشاره کرد: امیر بهرام هوشیار منشا خدمات بسیاری بوده و موضوع کار ما ظرفیت سینمایی شدن نیز دارد اما باید طوری طراحی شود که چند فعالیت مهمی که زمان ایشان در نیروی هوایی اتفاق افتاد به تصویر کشیده شود و این مساله شامل هزینه خواهد بود.


افشین نژاد اظهار کرد: امیدوارم در راستای ثبت خاطرات دلاورانی که ۸ سال دفاع مقدس در نیروی هوایی ارتش زحمات فراوانی کشیدند حمیتی به وجود بیاید و بازسازی تلاش هایشان مورد اهمیت قرار بگیرد. اینها الگوهای مهم و ارزنده ای برای نسلی هستند که جنگ را لمس نکرده اند اگر به ایشان توجه نشود قسمتی از تاریخ مملکتمان را از دست داده ایم واتفاق بدتری که رخ می دهد اینکه قهرمان های جعلی خارجی الگوی کودکان ما می شوند که به نظر من خیلی دردناک است.


وی در پایان گفت: صنعت پرواز و خلبانان ما با توجه به ویژگی های فردی و حرفه ای که دارند در کل محبوب و جذاب هستند و ما باید بتوانیم از نقطه درستی به شخصیت شان بپردازیم و معرفی شان کنیم تا کسی نتواند جای آنها را بگیرد. همچنین از امیر فرماندهی محترم نیروی هوایی، امیر جانشین فرماندهی نیروی هوایی، امیر معاون هماهنگ کننده نیرو و ریاست عقیدتی سیاسی نیروی هوایی کمال تشکر را دارم که اگر حمایت ها و همدلی شان نبود هیچ وقت به نتیجه مطلوب نمی رسیدیم.


بهرام هشیار از طراحان اصلی عملیات ثامن‌الائمه بود. از وی به عنوان مبتکر طرح راه اندازی دفاع موشکی ایران در صحنه نبرد در مناطق عملیاتی یاد می‌شود. سرلشگر هوشیار در عملیات طریق‌القدس برای نخستین بار سایت موشکی خیبر (فولی آباد) را در کنار لشکر گاه زرهی قزوین عملیاتی کرد.


نقش کلیدی تیمسار هشیار در جنگ ایران و عراق در طراحی عملیات استراتژیک حمله به پایگاه هوایی الولید (اچ-۳) انکارناپذیر است. وی این طرح را به صورت محرمانه با جواد فکوری فرمانده وقت نیروی هوایی مطرح کرد که براساس آن ۱۰ فروند فانتوم مسلح، ۸ فروند اصلی و ۲ فروند رزرو به پرواز درآیند و برای گمراه کردن دشمن نیز در هنگام ورود فانتوم‌ها به خاک عراق ۳ فروند اف ۵ به کرکوک حمله کنند. از عملیات اچ ۳ به عنوان شگفت‌انگیزترین عملیات هوایی دنیا که به نام فانتوم‌ها ثبت شده‌است، یاد می‌شود.


https://www.mehrnews.com/news/3929820/

[ بازدید : 220 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 23 فروردين 1397 ] [ 16:01 ] [ visualeffects ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]